sobota, 3 kwietnia 2010

Jajka faszerowane tuńczykiem


Z racji tego, że już jutro mamy Niedzielę Zmartwychwstania Pańskiego, na naszym świątecznym stole nie może zabraknąć faszerowanych jajek. W tym roku ja i moja żona postanowiliśmy zrobić dwa rodzaje tej przekąski. Z racji tego, że ja byłem szybszy i moje jajka są już gotowe, one idą na pierwszy ogień do prezentacji :) Jak tylko żona zrobi swoje (za kilka godzin), jej również się tutaj pojawią. Te drugie będą faszerowane pieczarkami :)

Składniki:
  • 7 jajek ugotowanych na twardo
  • 1 puszka tuńczyka w oleju słonecznikowym
  • 2 łyżeczki majonezu
  • sól, pieprz, suszone pietruszka i koperek
Przygotowanie:

Jajka obrać za skorupki i delikatnie przekroić wzdłuż na pół. Delikatnie łyżeczką wydobyć żółtka i przełożyć je do salaterki. Łyżeczką dokładnie je rozdrobnić. Tuńczyka lekko odsączyć (nie do końca) i dodać do żółtek. Wszystko wymieszać jeszcze rozdrabniając łyżeczką. Dodać sól, pieprz i suszoną pietruszkę oraz majonez. Wszystko razem wymieszać. Tak powstałą mieszanką wypełniać wgłębienie pozostałe po żółtku w jajkach. Kładąc więcej masy nić owo wgłębienie pomieści. Ugnieść pozostawiając niewielką górkę z masy.  Ułożyć jajka na udekorowanym półmisku i posypać suszonym koperkiem i pieprzem. Po schłodzeniu podawać posmarowane majonezem :)





Smacznego!

0 komentarze: