poniedziałek, 16 sierpnia 2010

Buraczki obiadowe


  Jaka jest Wasza ulubiona sałatka podawana razem z kotletami mielonymi? Moją obok mizerii jest sałatka z buraczków czerwonych. Lubie ten słodki smak buraków, mieszających się z zapachem smażonych kotletów. W rodzinnym domu, buraczki robione były zawsze z octem, solą i cukrem, natomiast w domu żony, buraczki robi się jeszcze ze śmietaną. Kiedy wczoraj myślałem o obiedzie, zacząłem szukać innych pomysłów na te czerwone warzywka :) I znalazłem coś takiego. Skuszony dodatkami poczyniłem niniejsze buraczki:

Składniki:
  • 75 dag ugotowanych czerwonych buraków
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka musztardy węgierskiej (firmy Kamis), musztarda bardzo ostra
  • 1 łyżka musztardy kremskiej (firmy Roleski), wiadomo musztarda łagodna
  • 2 łyżki majonezu
  • pół łyżeczki soli
  • pół łyżeczki cukru
Przygotowanie:

Buraczki zetrzeć na na tarce o grubych oczkach. Do drugiej salaterki wycisnąć czosnek i wymieszać go z solą, dodać obie musztardy, majonez i cukier, wymieszać. Dodać sos do startych buraczków i wszystko razem ze sobą dokładnie połączyć. Salaterkę z sałatką przykryć talerzykiem, lub folią aluminiową i wstawić na 2 godziny do lodówki. Podawać do obiadu.



Smacznego! 

0 komentarze: