sobota, 3 grudnia 2011

Sałatka z buraków i papryki

Zanim powiem Wam o przepisie, muszę się pochwalić dzisiejszym zakupem, albowiem będąc na mieście zahaczyłem  o stoisko z kawą, gdzie można zakupić wiele rodzai kaw, między innym smakowe. Moim łupem  padły dwie kawy, które pan przy mnie zmielił, jedna jest o smaku tiramisu, a druga tenessee whiskey. Piłem już tą pierwszą i powiem Wam, że za każdym jej łykiem czułem jakbym gryzł kawałek ciastka tiramisu, istne niebo w gębie :) A teraz o buraczkach :) Buraczki należą do jednych z moich ulubionych warzyw. Z wielką przyjemnością zajadam się nimi jako dodatkiem do obiadu tak jak TUTAJ ale nie gardzę też takimi ze słoiczka. Kilka lat temu w sezonie na buraczki i paprykę, miałem przyjemność wykonywania jednej z takich słoiczkowych wersji buraczków :) Oto i ona :)

Składniki:

  • 2 - 3 kg buraków
  • 1 kilogram cebuli
  • 4 kolorowe papryki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki octu
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 łyżka soli

Przygotowanie:

Buraczki ugotować, obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Cebulę obrać i pokroić w średniej wielkości kostkę. Olej wylać na patelnię rozgrzać i dodać do niego naszą cebulkę. Dusić 7 - 10 minut na małym ogniu. Paprykę umyć, pozbawić gniazd nasiennych i pokroić w drobną kostkę, lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Dodać do smażącej się cebuli. Wszystko razem dusić ok 10 - 15 minut, tak aby cebula była nadal szklista, ale nie rumiana a papryka na pół miękka. Tak przygotowaną mieszankę cebulowo paprykową dodać do buraczków razem z olejem. Dodać ocet, cukier oraz sól i wszystko dokładnie ze sobą wymieszać. Nałożyć do słoiczków, szczelnie zamknąć i pasteryzować poprzez gotowanie 20 minut lub na sucho w piekarniku w 130 stopniach C przez 60 minut. Takie buraczki są idealne do potraw mięsnych :)


































Smacznego!

5 komentarze:

Nemi pisze...

Kiedyś piłam kawę wiśniową, och, ale miała aromat:) Domowej roboty sałatka z buraków i papryki zawsze smakuje wyjątkowo:) W przyszłym roku zamierzam przygotować kilka słoików. Pozdrawiam!

Alexandra pisze...

babcia zrobiła takie buraczki z papryką :)dostałam dwa słoiki i chyba upomnę się o jeszcze! super! bardzo dobre jako dodatek do obiadu :) mnie jakoś przerażało zawsze to pakowanie w słoiki... chyba mam lęk, że popsułoby mi się wszystko ....

Unknown pisze...

Uwielbiam buraki. :)

Gosia Oczko pisze...

Polecam Ci też spróbować kawę z aromatem czekolady i pomarańczy :)

Sylwia pisze...

a u mnie te buraczki nie mają zwolenników wolimy tradycyjne ( ja czesto do tradycyjnych buraczków przed podaniem dodaję cebulę )