sobota, 31 grudnia 2011

Trufle rumowo migdałowe

Na ostatni wpis w tym roku wybrałem bardzo pyszną, prostą i doskonałą na wszelkie okazje propozycję dla Was, a mianowicie trufle rumowo migdałowe. Pomysł na tą pyszność zaczerpnąłem z bloga Psoty Psotki. Moja wersja jest lekko przerobiona i mam nadzieję ze równie dobrze smakuje jak oryginał :)

Składniki: 

  • 50 gram gorzkiej czekolady
  • 200 gram białej czekolady
  • 3 łyżki kakao + 10 łyżek na obtoczenie trufli
  • 1 łyżka masła
  • 100 gram pokruszonych migdałów
  • 40 ml olejku rumowego (w oryginale użyty był rum)
  • 50 ml mleka
  • 200 gram pokruszonych ciastek digestive (w oryginale są zwykłe herbatniki, ale ja bardziej lubię digestive)
  • 7 łyżek cukru pudru + 4 łyżki na obtoczenie naszych trufli

Przygotowanie:

Obie czekolady wraz z masłem roztopić w kąpieli wodnej. Gdy czekolada się rozpuści dodać pokruszone migdały, herbatniki, 7 cukru pudru, 3 łyżki kakao, olejek rumowy oraz mleko. Wszystko razem wymieszać, tak aby masa miała konsystencję nadającą się do formowania kulek. Jeśli będzie zbyt gęsta dolać trochę mleka, lub jeśli robimy z rumem to rumu. Z tak powstałej masy formować niewielkie kulki i układać na półmisku. Wstawić do lodówki na co najmniej 30 minut. Na talerzu wymieszać pozostałe kakao z resztą cukru pudru. Każdą truflę obtaczać w posypce i umieszczać w małych papilotkach na muffinki. Z tej porcji wychodzi ok. 37 trufli. Trufle przechowywać w lodówce.

Smacznego!

Na koniec chciałbym wszystkim odwiedzającym ten blog Życzyć Szczęśliwego Nowego Roku, aby był piękny, smaczny i pełen spełnionych marzeń!


6 komentarze:

Angelika Szostak pisze...

Domowe trufle są najlepsze;)

Dusia pisze...

pyszne małe słodkości.

Nemi pisze...

Słodkie zakończenie roku:) Wszystkiego naj, naj w Nowym!

Gosia Oczko pisze...

Ja robiłam coś podobnego - bez czekolady za to z kakao. Dobrze, że mi przypomniałeś, bo wieki tego nie jadłam :)

aniamaria pisze...

o ja ale pychoty!
przydadzą mi się - na lodowiso ^^

asieja pisze...

bardzo do lubienia takie małe słodkości!