poniedziałek, 21 kwietnia 2014

Pascha wielkanocna

Nigdy nie robiłem jeszcze tego deseru, zawsze był już gotowy na wielkanocnym stole. W tym roku postanowiłem zaszaleć i sam popełniłem ten przepyszny i przesłodki deserek. Zapraszam.

Składniki (na około 4 porcje):

  • 2 litry pełnotłustego mleka (3% minimum)
  • 5 - 6 jajek
  • 0,5 litra śmietany 18%
  • laska wanilii lub 2 cukry wanilinowe (ja użyłem cukru)
  • kostka masła niesolonego
  • 0,5 szklanki cukru pudru
  • dowolne bakalie ok 25 dag
Przygotowanie:

Mikserem utrzeć całe jajka ze śmietaną. Laskę wanilii przeciąć wzdłuż i dodać do mleka lub wsypać cukier wanilinowy. Następnie postawić na ogniu i doprowadzić do wrzenia. Kiedy mleko będzie wrzeć dodać zmiksowane jajka ze śmietaną. Wszystko razem gotować na małym ogniu cały czas mieszając dopóki ser nie oddzieli się od serwatki. Usunąć laskę wanilii. Odcedzić ser na durszlaku wyłożonym gazą. I dokładnie odcisnąć serwatkę. Ser zostawić w gazie i durszlaku przykrywając go talerzykiem. Odstawić na noc do lodówki. Rano ponownie odcisnąć serwatkę. W dużej misce ubić masło wraz z cukrem. Kiedy to zrobimy, stopniowo dodawać masę serową i miksować na puszystą masę. Na końcu dodać bakalie (ja użyłem suszonej żurawiny, rodzynek i kandyzowanej skórki pomarańczy, mona wcześniej namoczyć żurawinę i rodzynki zanim dodamy do asy serowej). Masę serową z bakaliami mieszamy drewnianą łyżką. Na spód salaterki kładziemy ściereczkę lub papier do pieczenia i wykładamy do niej naszą masę. Dokładnie ubijając. Odkładamy salaterkę do lodówki na kilka godzin. Kiedy pascha będzie już mocno gęsta wyjmujemy paschę z salaterki i układamy wypukłością do góry. Dowolnie dekorujemy, przechowujemy w lodówce.


Smacznego!

2 komentarze:

Marzynia Mamcia pisze...

Ja robiłam raz i była pyszna, ale H&C powiedziała, że sernik lepszy, no i dłużej postoi, bo pieczony. Więc jest sernik :-)

Mariusz pisze...

Marzyniu Pascha wytrzyma dwa dni świąt :) A porcja ta wychodzi taka że i tak na dłużej nie wystarczy :)