czwartek, 15 maja 2014

Makaron z białym serem

W moim rodzinnym domu każdy miał swoje popisowe dania. I tak mama robi pyszne naleśniki i gotuje wyśmienitą zupę pomidorową, mój nieżyjący już brat potrafił wyczarować cuda z cienkiej kiełbasy. Natomiast mój tato najlepiej przyrządza placki ziemniaczane, zupę grochową no i to danie, które zaraz Wam przedstawię :) Danie bardzo proste w wykonaniu, dla niektórych dziwne jeśli chodzi o składniki a dla mnie po prostu kojarzące się jednoznacznie z dzieciństwem. Przedstawiam Wam makaron z białym serem :)

Składniki (na około 2 - 3 porcje):

  • pół paczki makaronu (ja użyłem świderki)
  • 2 cebule
  • ok 15 dag surowego boczku w plasterkach
  • 20 dag białego sera
  • 3 - 4 ziemniaki
  • trochę smalcu
  • sól
Przygotowanie:

Ziemniaki pokroić w kostkę tak jak do zupy i ugotować w osolonej wodzie tak aby się nie rozgotowały. Cebulkę pokroić w kostkę, również uczynić to samo z boczkiem i zarumienić na smalcu. Makaron ugotować w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu i odcedzić. Na talerz wyłożyć porcję ciepłego makaronu, posypać ugotowanymi ziemniakami, oraz boczkiem z cebulką. Na wierzch zetrzeć na tarce biały ser. Wszystko delikatnie posolić, podawać na ciepło.


Smacznego!

5 komentarze:

Sylwia pisze...

no nareszcie jesteś !
no więc ja u cioci czasem jadłam makaron z twarogiem ale na słodko ;-)

Marzynia Mamcia pisze...

Wcale nie dziwne. U nas kluski z serem je się TYLKO na słono i właśnie najczęściej ze skwarkami z boczku. Pozdrowienia dla taty.
P.S. Szkoda, że Two brat już nie żyje, bardzo mi przykro...

Mariusz pisze...

Darek zginal 13 lat temu w wypadku samochodowym. Za tydzien bedzie rowno 13 lat... Mial wtedy 16 lat.

Anonimowy pisze...

Zgadzam się z tym przepisem ale niepotrzebne te kartofle.

Mariusz pisze...

Co kto lubi, u mnie zawsze dodawało się ziemniaki do makaronu z białym serem, wiem, że dziwna kombinacja, ale jak sam nie spróbujesz to nie będziesz wiedział, czy takie danie jest smaczne czy nie :)